سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروفسور مولانا: غربی ها اولویتشان را تخریب احمدی نژاد قرار داده

پروفسور مولانا گفت: علت اینکه سخنان و ایده های احمدی نژاد تأثیرگذار است و یا اینکه نسبت به دیدگاه هایش در دانشگاه کلمبیا پرخاشگری می شود فقط و فقط به این دلیل است که او در امتداد مسیر امام و حرکت در جهت اصول اسلام حرکت می کند.
پروفسور سید حمید مولانا رئیس انجمن بین المللی پژوهش در علوم ارتباطات در گفت وگو با سایت خبری تحلیلی رجا افزود: سخنان احمدی نژاد از آنجا که مانند امام(ره) در مورد مسائل کوچک جزیی نبود بلکه درباره اصول و ارزش های والای اسلامی بود تأثیرگذار بود به طوری که وی از موضوعات فرار نمی کند و حتی با سکوت خود در برابر فحاشی رئیس دانشگاه کلمبیا نشان داد که فحاشی، گفتمان یک تمدن نیست.
وی تأکید کرد: احمدی نژاد در شرایطی مسئله عدالت را مطرح می کند که دنیای امروز در قبال آن ساکت است و معمولاً روشنفکران و همه سیاستمداران از قدرت صحبت می کنند و کوچکترین سخنی و اشاره ای درباره عدالت نمی کنند.
پروفسور مولانا با اشاره به تأثیرگذاری دولت نهم در جهان گفت: در زمان دولت سابق ما اینهمه تأثیرگذار نبودیم و به همین دلیل بود که ایران در زمان 8 ساله ریاست جمهوری کلینتون در دستور کاری روزانه کاخ سفید هیچگاه از رده 12 و 13 به رده 5 هم نرسید در حالی که امروز در دستور اول روزانه آنهاست.
وی تصریح کرد: صدای آقای احمدی نژاد مانند نهرو و گاندی در فضای آزاد شنیده و وی مورد حمله واقع می شود ولی با وجود همه این جنجال ها صحبت هایش تأثیرگذار است.
مولانا افزود: آمریکایی ها اعتراف دارند که صدای احمدی نژاد و عملکرد دولت او هر چه قدر هم محدود شود تأثیرگذار است و اگر اینگونه نبود این همه واکنش نسبت به آن نشان نمی دادند.
پروفسور مولانا یکی از شیوه های مهم تبلیغات سیاسی غرب را کتمان کردن حقایق دانست و گفت: اما آن ها در مورد امام از همان ابتدا ناموفق بودند ولی وقتی نوبت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب رسید تصمیم گرفتند سخنان ایشان را کتمان کنند چون دیگر فهمیده بودند که به هر صورتی که سخنان ایشان منتشر شود اثر مثبت دارد.
وی تاکید کرد: اکنون نیز اولویتشان را روی آقای احمدی نژاد قرار داده اند به طوری که اکنون تمام جنگ روانی آن ها این شده است که رئیس جمهور و دولت او را مورد حمله روانی و تبلیغاتی غیرمنصفانه قرار می دهند.
مولانا با اشاره به شرایط خاص دانشگاه کلمبیا به عنوان یکی از دانشگاه های معتبر آمریکا و مرکز صهیونیست ها گفت: آقای احمدی نژاد چند مرتبه به من گفته بود که من علاقه زیادی دارم با مردم آمریکا صحبت کنم به همین خاطر همان موقع فکر کردم که اگر از دانشگاه کلمبیا دعوتی برای آقای احمدی نژاد انجام شود و ایشان هم بروند و حتی اگر در آن جلسه اعتراض و یا فریادی علیه ما صورت گرفت بازهم به نفع ما خواهد بود که همینطور هم شد و احمدی نژاد در این نشست پر سر و صدا بسیار خوب مواضعش را اعلام کرد.
مولانا افزود: به هر حال من که در طول دوران زندگی خود با رئیسان دانشگاه های آمریکا همکاری داشته ام اصلاً فکر نمی کردم کسی به احمقی و کوته فکری رئیس دانشگاه کلمبیا پیدا شود که توهین و فحاشی زیادی در صحبت های خود داشته باشد اگر چه البته من از این مسئله خشنود شدم چون کسی که در ابتدا به این شکل صحبت کند مشروعیت خود را از دست می دهد همانطور که رئیس دانشگاه کلمبیا مشروعیت خود را از دست داد.
پروفسور مولانا با تقدیر از تحمل و بردباری احمدی نژاد در اینگونه سفرها گفت: متأسفانه ما آنطور که باید و شاید در مورد مسائل انقلاب و همینطور دانشگاه کلمبیا پوشش لازم را ندادیم که ای کاش مستند خوبی از آن واقعه ساخته شود چون واقعاً تاریخی بود.
مولانا در پایان تاکید کرد: پیش بینی من این است که سفر بعدی احمدی نژاد به نیویورک در سپتامبر 2008 به دلیل انتخابات آمریکا و مسائل ایران بسیار جالب تر خواهد بود.