سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تذکر یحیی زاده به لاریجانی

نماینده مردم تفت ومیبد درمجلس به هیات رئیسه مجلس هشتم از تبعیض قائل شدن در روند نوبت برای بیان تذکرات شفاهی خبر داد .

یحیی زاده درتذکری آئین نامه ای گفت : ‌در جلسات گذشته بارها تقاضای ارائه تذکر شفاهی کردم که نه تنها به درخواست بنده بی توجهی شد بلکه برخی نمایندگان که مدتها پس از من درخواست تذکر کرده بودند تذکرشان را دادند.

وی باپیشنهاد ادامه مسیر مجلس هفتم درسهمیه تذکر شفاهی وکتبی افزود: بین یزدی و تهرانی تفاوت گذاشته نشود و کسی نماینده تر نباشد.

وی ادامه داد : اگرچه روند اجرایی تذکرات درمجلس هفتم قانونی نانوشته است اما بهتر است مجلس هشتم براساس سهمیه تذکر شفاهی 6 نفر و تذکر کتبی 2نفر ادامه دهند مسیرقبلی باشد.

وی تاکید کرد : بنده در نطق پیش از دستور خود در هفته گذشته گفتم که بر امور مجلس نظارت نیست که یکی از نمایندگان تذکر داد که نظارت بر امور مجلس وجود دارد.

وی گفت: من وجود نظارت قانونمند بر امور مجلس را منکر شدم ، اما در هر حال ‌برداشت مجلس همواره از ماده 182 ایین نامه داخلی این بوده است که محتوای نطق پیش از دستور نمایندگان قابل تذکر نیست.

لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: در جلسه گذشته از دوستان خواهش شد که به علت ساعت دیدار با مقام معظم رهبری تذکر ندهند که برخی دوستان پذیرفتند و برخی نپذیرفتند .

وی افزود: مدیریت جلسه مجلس فقط برای این نیست که به تذکرات نمایندگان وقت دهد؛ باید کل ماجرا را هدایت کند تا مجلس به سرانجام برسد