تابناک1

دروغگویی ، شایعه پراکنی ودر نهایت تخریب(سخنان احمدی نژاد در مشهد)

1-  نظر آیت‌الله مهدوی کنی درباره سخنان دکتر احمدی‌نژاد

ایشان در پایان گفت: امام خمینی با آن همه عظمت، بک بار هم چنین سخنانی درباره رابطه با امام زمان(عج) و ... مطرح نکردند.

کد خبر: 10480 تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت1387 تعداد بازدید: 74504

آیت‌الله مهدوی کنی امروز در جلسه اخلاق خود که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که درباره سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد از ایشان پرسید، گفت: این سخنان را نباید آقای احمدی‌نژاد بگوید؛ چون دید مردم را هم نسبت به امام زمان بد می‌کند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز پرسید: اگر مدیریت از امام زمان(عج) بود، یعنی ایشان نمی‌توانند مافیا را از بین ببرند؟ برنج کیلویی پنج هزار تومان هم از مدیریت ایشان است؟

ایشان در پایان گفت: امام خمینی با آن همه عظمت، بک بار هم چنین سخنانی درباره رابطه با امام زمان(عج) و ... مطرح نکردند.

 

به خبر فوق دقت کنید  عنوان خبر: نظر آیت‌الله مهدوی کنی درباره سخنان دکتر احمدی‌نژاد 

 در زیر عنوان خبر چکیده و خلاصه خبر: ایشان در پایان گفت: امام خمینی با آن همه عظمت، بک بار هم چنین سخنانی درباره رابطه با امام زمان(عج) و ... مطرح نکردند.

 خبر در قسمت  اصلی و پر بیننده یکی از سایت های مخالف دولت  درج شده و آنقدر هم زمینه سازی شده که به ادعای این پایگاه خبری 74504 نفر از آن بازدید کرده اند.

 

سه روز بعد از درج این خبر  مدیر روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع) آن را  تکذیب می کند اما این تکذیبیه بجای درج در سایت مذکور در روزنامه کیهان به چاپ می رسد:

 روزنامه کیهان - سه شنبه 24 اردیبهشت 1387 - 7 جمادی الاول 1429 - 13 مه 2008 - سال شصت و چهارم - شماره 189084
مدیر روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع): آیت الله مهدوی کنی از سخنان اخیر رئیس جمهور انتقاد نکرده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: این که گفته اند آیت الله مهدوی کنی در کلاس اخلاق و در جمع دانشجویان از سخنان اخیر رئیس جمهور انتقاد کرده است، صحت ندارد.

سیدمصطفی میرلوحی که درگفتگو با خبرگزاری فارس سخن می گفت ضمن تکذیب اظهارات نقل شده از سوی آیت الله مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و رئیس دانشگاه امام صادق(ع) در انتقاد از سخنان رئیس جمهور گفت؛ اظهارات نسبت داده شده به آیت الله مهدوی کنی که توسط برخی از روزنامه ها و سایت های خبری منتشر شد کذب محض است.

 

2- این سایت در خبر دیگری با مشخصات زیر از قول نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اینگونه نوشته است:

کد خبر: 10305  تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1387            تعداد بازدید: 21121

حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی نیز سخنان احمدی‌نژاد را بسیار بد و غیرقابل دفاع توصیف کرد. او که برخی از جملات احمدی‌نژاد را یادداشت کرده بود، یادداشت خود را اینگونه برای خواند: رئیس‌جمهور با تمام قداستی که از خود ابراز می‌دارد به خود اجازه داده بگوید «در طول تاریخ همواره به انحای مختلف امورات جهانی را امام زمان اداره کرده است.» یا در جایی می‌گوید: «همه شیاطین عالم از اول تاریخ به دنبال این بودند که چنین پیوندی رخ ندهد.»

طباطبایی ادامه داد: در واقع آقای احمدی‌نژاد خود را جزو پیوندشدگان با آقا امام زمان می‌داند، در حالی‌که ما در دعای شعبانیه می‌خوانیم: خدایا، ما را به نحوی قرار ده که مورد لطفت باشیم؛ نه این‌که مدعی باشیم این پیوند رخ داده است.

به گفته طباطبایی، اینگونه اظهارنظر در مورد امام زمان موجب بی‌اعتمادی جوانان می‌شود زیرا ممکن است تصور شود تمام معضلات فعلی که به دست مجریان رخ می‌دهد با هدایت امام زمان است.

طباطبایی سپس احمدی‌نژاد را مورد کنایه قرار داد و گفت: البته اگر لطف الهی نبود حضرت‌عالی (رئیس‌جمهور) با آن همه گفتار غیرواقعی نمی‌توانست به این قدرت ادامه دهد.

 

شش روز بعد «حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی» در گفتگو با خبرگزاری فارس این خبر را تکذیب می کند  اما باز در این سایت هیچ اشاره ای به این تکذیبیه نمی شود .

نماینده مردم تهران گفت: آنچه از قول اینجانب نسبت به سخنان آقای احمدی نژاد در مشهد نقل شده صحیح نیست.

سیدمهدی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس افزود: آنچه در مطبوعات از قول اینجانب نسبت به سخنان ریاست جمهوری در مشهد نقل شده به صورت تقطیع کلمات نقل شده و مفهوم دیگری از آن استنباط شده است.وی ضمن رد مطالب نقل شده اظهار داشت: آنچه از سوی من در مورد صحبت های آقای احمدی نژاد نقل شده صحیح نیست.

 

3- این سایت برای این که نشان دهد در دشمنیش با احمدی نژاد جانب انصاف را رعایت می کند سخنان حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه مشهد در دفاع از گفته های آقای احمدی نژاد را منتشر کرد اماعنوان این خبر جمله « واکنش امام‌‌جمعه مشهد به نماینده مشهد»بود که  این عنوان گنگ و نامفهوم است  و بیننده متوجه موضوع مطرح شده در این خبر نمی شود  .خلاصه و چکیده خبر هم که بعد از تیتر و عنوان خبر آمده غلط اندازبوده و در وهله اول مطلب دیگری را به ذهن متبادر می کند .بعد از عنوان خبر این جملات آمده است : «در حمله مغول این همه سفاکی‌ها صورت گرفت، در جنگ جهانی اول و دوم این همه انسان کشته شدند، در حال حاضر حجم وسیعی از کشتار در دنیا صورت می‌گیرد، در حالی که اگر امام زمان همان روز اول پس از غیبت ظهور می‌کردند، هیچ یک از این جنایات اتفاق نمی‌افتاد» به علاوه این خبر در قسمتی از سایت درج شده است (قسمت اخبار جدید)که خیلی زود از صفحه اصلی حذف شود (بر خلاف خبر دروغ« نظر آیت‌الله مهدوی کنی درباره سخنان دکتر احمدی‌نژاد» که در قسمت اصلی است و حالا حالا هم موجود است.

 

ما هم معتقدیم به آقای احمدی نژاد ودولتش قطعا انتقاداتی وارد است زیرا او هم مثل دیگران معصوم نیست و قطعا اشکالاتی  دارد اما  انتقاد با تخریب و دروغ متفاوت است .ممکن است بعضی  دل خوشی از او نداشته باشند ولی این مساله نباید باعث شود اخلاق و مروت و انصاف نادیده گرفته شود و به هر قیمتی تخریب صورت پذیرد. خصوصا از جانب کسانی که ه در پایگاه اطلاع رسانیشان دیگران را به تقوا دعوت می کنند.